نجام پایان نامه

شماره تلفن (*)
ایمیل(*)
توضیحات بیشتر

انجام پایان نامه رشته فیزیک گرایش فیزیک هسته‌ای

شاید بشر اولین بار با کشف قانون حرکت، قانونی که حیات و هستی وابسته به آن است، با علم فیزیک آشنا شد. علمی که به یاری ‌آن چرخ‌ها را ساخت، شکار کرد و شکارش را حمل نمود و سپس به مرور با کشف قوانین بیشتری از علم فیزیک توانست بنیاد مسائل و قوانین طبیعت را درک و با به خدمت در آوردن و استفاده از این قوانین به تمدن قرن بیستم دست پیدا کند. به زبان دیگر فیزیک‌ علم‌ زندگی‌ است‌ و می‌توان‌ گفت‌ که‌ جهان‌ در بزرگترین‌ مقیاس‌ تا ریزترین‌ مقیاس‌ در ارتباط‌ با علم‌ فیزیک‌ می‌باشد. هدف فيزيکدان تحقيق و بررسي قوانين فيزيک است و شايد بتوان گفت که به گونه­ اي سعي در شناخت ماهيّت پديده ­ها و پيش ­بيني رويدادها در شرايط و موارد مشابه را دارد. کساني که دوره­ ي کارشناسي را با موفقيّت پشت­ سر گذاشته ­اند اين رشته را خوب شناخته و با توجه به علاقمندي و توانايي که در خود احساس مي ­کنند - اگر به ادامه تحصيل در اين رشته مي انديشند-  مي توانند ادامه ­ي راه را با يکي از گرايش ­هاي فيزيک پي بگيرند و در سير دانشمندان اين مرز و بوم در تحوّل دانش و آگاهي انسان­ها سهيم باشند.

در معرفی علم فیزیک دکتر پروین استاد فیزیک دانشگاه امیرکبیر می‌گوید: «فیزیک علم زندگی و اصلا علم حیات است» . و یا دکتر منیژه رهبر استاد فیزیک دانشگاه تهران معتقد است هر چیزی که در اطراف خویش می‌بینیم به فیزیک ربط پیدا می‌کند. همچنین پاسخ به بسیاری از سوالهایی را که همیشه ذهن بشر به آن مشغول بوده است به وسیله علم فیزیک می‌توان داد. مثل این که دنیا چگونه بوجود آمده است؟ از چه تشکیل شده و کوچکترین جزء آن چیست؟
در کل می‌توان گفت که جهان در بزرگترین مقیاس تا ریزترین مقیاس در ارتباط با علم فیزیک می‌باشد.
یکی دیگر از استادان دانشگاه نیز فیزیک را دانش کشف و استفاده عملی از قوانین و روابط حاکم بر پدیده‌های طبیعی می‌نامد که مبنای این دانش بر تجربه و آزمایش استوار است.

بعد از دو گرایش حالت جامد و اتمی مولکولی، گرایش فیزیک هسته ای بیشتر از بقیه گرایش ها هوادار دارد. دروس تخصصی آن نیز نظریه میدانهای کوانتومی, فیزیک هسته ای پیشرفته 1 و 2, آزمایشگاه هسته ای 1 و2 است و به مطالعه فیزیک و رفتار ساختار و اجزای هسته در قالب نظریات مؤثر انرژی های پایین (پایین تر از باند QCD) می پردازد. همانطور که میتوان حدس زد گرایش فیزیک هسته ای رابطه مستقیمی با تولید و به کارگیری انرژی هسته ای دارد که البته علی رغم اسم این گرایش، صنعت هسته ای کشور به ندرت از این گرایش استخدام میکند و بیشتر از رشته هایی همچون مهندسی هسته ای، مهندسی شیمی و ... نیروی انسانی خود را تأمین میکند. اگر دوست دارید دانشمند هسته ای شوید ترجیحاً به این گرایش وارد نشوید. همان مهندسی هسته ای یا ... به رویای شما نزدیکترند!

در فیزیک‌ هسته‌ای‌ خود هسته‌ مورد مطالعه‌ قرار می‌گیرد؛ یعنی‌ این که هسته‌ از چه‌ تشکیل‌ شده‌ و چه‌ نیروهایی‌ بین‌ اجزای‌ هسته‌ وجود دارد و در نتیجه واکنش‌های‌ انجام‌ شده‌ چقدر انرژی‌ آزاد می‌گردد، بررسی می شود.
پس انرژی هسته‌ای و رادیوایزوتوپ‌ها مسائلی هستند که در فیزیک هسته‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ک هسته‌ای می‌گوید: «در فیزیک هسته‌ای، خود هسته، مورد مطالعه قرار می‌گیرد یعنی متخصصان و دانشمندان بررسی می‌کنند که هسته از چه تشکیل شده و چه نیروهایی بین اجزای هسته حکمفرما است و در نتیجه واکنش‌های انجام شده،‌ چقدر انرژی آزاد می‌گردد؟»

دکتر دویلو نیز در معرفی این گرایش می‌گوید: « انرژی هسته‌ای و رادیوایزوتوپ ‌ها مسائلی هستندکه در فیزیک هسته‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد».

دانشجویان رشته فیزیک تمایل دارد که پایان نامه ایشان در حد عالی باشد یعنی در تمامی قسمت ها تهیه موضوع, نگارش پروپزال, انجام پایان نامه در تمامی مقاطع ارشد و دکتری بدون مشکل و با کیفیت عالی انجام شود بدان معنی است که در زمان تعریف شده تمامی داکیومنت ها با کیفیت بالا انجام شود. طبیعی است که این انتظار را استاد راهنمای دانشجو از ایشان دارد که تمامی موارد گفته شده رعایت کند. دانشجویان موفق در انجام پایان نامه, انجام پایان نامه ارشد و دکتری دانشجویانی هستند که در تمامی مرحل پروژه از جمله پیشنهاد موضوع, تهیه پروپزال, انجام پایان نامه دارای نظم بوده و در زمان بندی مشخص شده کارها را انجام دهد. وقتی دانشجو در تمامی مراحل پروژه دارای نظم باشد پس زمینه فکری استاد راهنما درمورد ایشان نیز مثبت شده و دانشجو در یک فضایی بدون استرس در طی پروژه پیش می رود. در دنیای امروز به علت مشغله فراوان نمی تواند نظم مورد نظر را در پروژه اعمال کند. ما توصیه می کنیم تمامی مراحل تهیه پروپزال, انجام پایان نامه ارشد و دکتری خود را به متخصصین باکفایت ما بسپارید تا ما با توجه یه تجریه و تخصص خود رضایت شما و استاد راهنمای شما را تامین کنیم تا در نهایت با نمره بالا پایان نامه ارشد و یا دکتری خود را به پایان برسانید.

در صورت نیاز به مشاوره در زمینه انجام پروژه های تحقیقاتی و دانشجویی، متخصصان ما در موسسه علمی-تحقیقاتی رادمشاور قادرند شما را در تمامی مراحل از مرحله تعیین موضوع تا تدوین پروپوزال، انجام پایان نامه و … همراهی نمایند.

JoomShaper