نجام پایان نامه
ثبت سفارش پایان نامه

نام و نام خانوادگی
رشته تحصیلی
شماره تلفن (*)        
ایمیل(*)           
توضیحات بیشتر        

انجام پایان نامه مهندسی هوافضا گرایش دینامیک پرواز و کنترل

مهندسی هوافضا شاخه‌ای است از مهندسی که با طراحی هواپیما، فضاپیما، ماهواره، ماهواره برها و مسائل و موضوعات وابسته به آن‌ها و همچنین طراحی و سیستم‌ها با تکنولوژی بالا مانند خودروهای کم مصرف و تجهیزات نفت و گاز و سیستم‌های تولید توان سر وکار دارد. رشته مهندسی هوافضا یکی از رشته های راهبردی (استراتژیک) و مورد توجه در دنیا و نشانه توسعه و پیشرفت کشورهاست و از  آنجا که در هر دو عرصه نظامی و علمی مورد توجه قرار دارد، بودجه های کلانی صرف توسعه آن می شود. از این رو از جایگاه ممتاز و رو به رشد در میان رشته های مهندسی برخوردار است. مهندسی هوافضا از نظر واحدهای درسی شباهت زیادی به رشته مهندسی مکانیک دارد و در برخی دانشگاهها در دانشکده مکانیک ارایه می شود. به عبارتی مهندسی هوافضا از زیرشاخه های مهندسی مکانیک سیالات است وکاربرد زمینه‌های مطالعاتی یکمهندس هوافضا تنها به طراحی هواپیما و وسایل پرنده محدود نمی‌شود. برای مثال آئرودینامیک خودرو از برخی جهات شباهت زیادی به آئرودینامیک هواپیما دارد و امروزه در اغلب صنایع خودروسازی با استفاده از تونل باد و علم آئرودینامیک، خودروهای کم مصرفتری می‌سازند. رشته هوافضا ابتدا در 4 گرایش اصلی در مقطع کارشناسی ارشد شروع به کار کرد و چند سالی است که یک گرایش دیگر نیز به این رشته اضافه شده است. گرایش های اصلی این رشته در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از: آیرودینامیک، پیشرانش یا جلوبرندگی، سازه، دینامیک پرواز و یک گرایش فضا که به تازگی به جمع گرایش های این رشته اضافه شده است. البته با توجه به پیشرفت اندک در 4 گرایش اصلی این رشته، گرایش جدید تنها به منظور تکمیل شاخه های هوافضا در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های ایران بوده و چندان سیلابس درسی و پروژه های خاصی در این زمینه پیش بینی نشده است. در دوره ارشد گرایش هوافضا مانند بسیاری از گرایش های مهندسی، 32 واحد دارد که در 2 یا حداکثر 3 سال به طول می انجامد. دروس دوره کارشناسی ارشد، شامل 24 واحد یعنی 8 درس 3 واحدی است که به همراه 2 واحد درس سمینار و 6 واحد پروژه کارشناسی ارشد مجموعاً 32 واحد دوره کارشناسی ارشد هوافضا را تشکیل می دهد. البته ذکر این نکته ضروری است که این تعداد واحد منوط به این شرط است که در ترم اول ورود به این رشته درسی پیش نیاز نخورده باشید. معمولاً دانشجویان مکانیک و هوافضا دروس پیش نیاز ندارند.

مکانیک پرواز با بهره‌گیری از داده‌های آیرودینامیکی (هواپویایی)، هندسی و وزنی به مطالعه و بررسی رفتار و حرکات هواپیما می‌پردازد. در واقع علم مکانیک پرواز از کارایی و عملکرد تشکیل می‌شود و عملکرد به بررسی برد، مسافت نشست و برخاست، مداومت پروازی در سرعت‌های گوناگون و پایداری و کنترل وسایل پرنده می‌پردازد. گرایش دینامیک پرواز و کنترل به مطالعه و بررسی رفتار و حرکات جسم پرنده با استفاده از اطلاعات آئرودینامیکی، هندسی و وزنی  می‌پردازد در واقع علم مکانیک پرواز از عملکرد تشکیل می‌شود و عملکرد به بررسی بُرد، مسافت نشست و برخاست، مداومت پروازی در سرعت‌های مختلف و پایداری و کنترل وسایل پرنده می‌پردازد .


 گرایش مکانیک پرواز در مقطع کارشناسی ارشد، یکی از گرایش های هوافضایی و خاص این رشته می باشد که مشابه گرایش های کنترلی مکانیک است. مكانیك پرواز‌ به مطالعه و بررسی رفتار و حركات جسم پرنده با استفاده از اطلاعات آئرودینامیكی، هندسی و وزنی می‌پردازد. درواقع علم مكانیك پرواز از عملكرد تشكیل می‌شود و عملكرد، موضوعاتی مثل برد، مسافت نشست‌وبرخاست، مداومت پروازی در سرعت‌های مختلف و پایداری و كنترل وسایل پرنده را بررسی می کند. شاید تفاوت اصلی رشته هوافضا و مکانیک در دروس مربوط به این گرایش هوافضا باشد. به همین دلیل به دانشجویان مکانیک که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد هوافضا را دارند توصیه می شود در گرایش دینامیک پرواز ادامه تحصیل ندهند زیرا عمده موضوعات، جدید و متفاوت با رشته مکانیک است. در این گرایش نرم افزارهای دات کام، مطلب و شبیه سازهای پروازی بیشترین کاربرد را دارد.

 

با افزايش نياز به صنايع دفاعي ،‌ نياز به متخصصين اين رشته نيز افزايش ميابد. از طرف ديگر ،‌ با رشد ترافيك هوائي و افزايش تعداد مسافران و نيز براي جايگزيني ناوگانهاي هوائي موجود با هواپيماهائي با سرعت بالاتر و مصرف سوخت كمتر ، نياز به مهندسين هوا- فضا افزايش خواهد يافت. برای دانشجویان بعد از انجام پایان نامه هوافضا و انجام پایان نامه ارشد هوافضا و همچنین با گرايش شركتهاي سازنده هواپيما براي استفاده از فناوري موجود در زمينه هاي جديد، فرصتهاي شغلي جديدي بوجود خواهد آمد. بعضي فرصتهاي استخدامي نيز در صنايعي كه واضحا با هوا- فضا ارتباطي ندارند ، مانند صنايع اتومبيل سازي ايجاد خواهد شد.

 باتوجه به تنوع در گرایشهای مهندسی هوافضا و مباحث مختلف موجود در این رشته همچنین مشکلاتی از جمله نبود آزمایشگاه تخصصی برای دانشجو باعث ایجاد چلنج در  انتخاب موضوع و نوشتن پروپزال و پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شده است. متخصصین ما در موسسه علمی تحقیقاتی رادمشاور در گرایش های مختلف برای مشاوره, تدوین پروپوزال و انجام پایان نامه انجام پایان نامه کارشناسی ارشد هوافضا آماده راهنمایی شما هستند. متخصصان ما در تمامی مراحل از مرحله تعیین موضوع و ارائه مقاله بیس جدید تا تدوین پروپوزال, ارائه روش جدید و پیشنهادی,اجرای پایان نامه ارشد و انجام پایان نامه مهندسی هوافضا شما را یاری دهند. مشاوره رایگان با متخصصین ما میتواند هم شما را از تخصص ایشان آگاه کرده و همچنین بینش شما را در انتخاب موضوع برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد, انجام پایان نامه دکتری در این رشته ارتقا دهد.

 

JoomShaper